2011. április 29., péntek

Pinczésné dr. Palásthy Ildikó: Tanulási zavarok, fejlesztő feladatok


Napjainkban a gyakorló pedagógusok egyre több és több olyan gyermekkel találkoznak a pályafutásuk alatt, akik az elvárt szint alatt teljesítenek az iskolában. Ez a könyv segítséget nyújt mind a pedagógus mind a szülő számára, hogy az időben felismert tanulási zavarokkal küzdő gyermeknek segítséget tudjon nyújtani. A pedagógus sokszor nem is tudja pontosan megállapítani, hogy mi a baj, csak észleli a problémát, tapasztalatból ráérez arra, hogy nem így kellene a gyermeknek tanulnia.

A tanulási nehézség egy összetett probléma együttest takar. Ahogy a szerző a könyvben fogalmaz: "Használják általános gyenge teljesítmény,egy-egy tárgyra kiterjedő alacsony tanulmányi szint, írás-olvasás, számolászavar, részteljesítmények zavara, alacsony intelligenciaszint... esetén egyaránt." A könyvben a szerző ismerteti a különböző tanulási zavarok jellemzőit, kiváltó okait.

A fejlesztő feladatok rendszeres használatával és fejlesztő pedagógus segítségével lehetőség van a tanulási zavarral küzdő gyermek felzárkóztatására, vagy tanulási nehézségeinek bizonyos fokú enyhítésére. Gyakorló szülőként tudom, milyen nehézségekkel küzd egy szülő és főleg a gyermek, ha tanulási nehézségek lépnek föl. A szülő egyik legfontosabb feladata: gyermekét segítse abban, hogy az évek alatt elvesztett önbizalmát - ami az állandó kudarcélményekből adódik - visszanyerje, tanulási eredményében saját magához képest a maximumot hozza. Mint ahogy a könyvben is szerepel, ezek a gyerekek ép elmével és ép érzékszervekkel rendelkeznek, és Ők azok, akik a legjobban szenvednek és nap mint nap küzdenek azért, hogy környezetük elfogadja és tolerálja őket. A családi háttér, a szülői odafigyelés és segítés ennek a problémának a megoldásához azonban nem elég. Fontos az iskola és a pedagógus segítő hozzáállása és szakmai tudása ahhoz, hogy ezek a kisgyerekek felnőve egészséges, teljes értékű életet tudjanak élni.

letölthető innen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése